zondag 20 februari 2011

Oud-leerlinge in Gambia



Een oud leerlinge van het TBL verblijft momenteel in Gambia. Op haar weblog kun je haar volgen

Bijvoorbeeld over echte pindakaas:
Deze week kwamen we tot de wonderbaarlijke ontdekking dat de eigen gemaakte pindakaas hier uit enkel de eigen pinda’s bestaat. Volgens mij kon ze toen ze dat vertelde de ongeloof van mijn gezicht aflezen! Het is toch wonderbaarlijk dat je in Nederland op de pot pindakaas een hele waslijst aan ingrediënten ziet staan, terwijl het hier puur uit pinda’s bestaat. Daarbij te bedenken dat de smaak bijna hetzelfde is. Hij smaakt hier alleen meer naar pinda’s (dat is dus niet meer zo wonderbaarlijk als je het recept hoort…). Aangezien ik nogal verbaasd was over de smeuïgheid, het lijkt me dat het één poeder wordt wanneer je de pinda’s maalt, heb ik gevraagd hoe het precies in zijn werking ging. Kumba vertelde dat het met een speciale machine gemaald wordt waardoor de olie uit de pinda’s vrijkomt en het dus van nature smeuïg wordt. Daar kan Calvé niet tegenop!

Geen opmerkingen: